Terrängtränat Räven

Hejsan! Jag kände att det var ett bra tag sedan jag verkligen tränade mina hästar, så idag la jag tid på det :D Jag tog ut Räven för att se hur han reagerade på terräng, orivbara hinder. Jag värmde upp i ridhuset innan så han lätt skulle kunna komma över terräng hindren då man kan tycka det är lite läskigt eftersom man kan råka slå i bakhovarna och gå omkull. Man vill ju inte gärna ha 500 kg över sig eller något sånt!
Jag började med ett väldigt lågt hinder, men han var väldigt osäker. Fast vi kom över!
Sen fick jag honom att hoppa över på andra sidan, där det var mer plant att hoppa, det gick bra efter mycket peppning - då flög han över :)
Han hoppade över nästa hindret fint, men hans osäkerhet känner man i hela kroppen. Så han hoppar överdrivet långt ifrån och högt!
När han låtsas vara rädd/osäker så märker man att han luras. För hans självsäkerhet lyser igenom. Så nu märker man verkligen när han menar det!
Det gick riktigt bra på slutet :)
Han har jättefin teknink ♥.♥
Vi testade även på de lite högre hindren, då hade han börjat slappna av och kunde hoppa ordentligt.
Älskar denna bilden ↑
 
 
 
Han var verkligen jätteduktig idag! Han tyckte det var otäckt men det gick ju bra :) Jag ska inte börja tävla honom i terräng men kanske att det kan bli någon start när vi är med ;) Man vet ju aldrig...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback