Bloggandet

NU kommer ett inlägg, men med mer känslor i. Jag vet att det är någon jag sitter och skriver för - typ 2/3. Men här kommer en text från min IRL blogg, som handlar om den här bloggen. Vissa av er kommer nog verkligen fatta, eller det hoppas jag//
 

Hejsan alla kära! :) Jag har tänkt på en grej, att jag gärna skulle vilja bli bättre på att blogga. För att det ska bli någon skillnad med bloggen måste man kämpa. Allvarligt, man kan ju inte tro att det bara klickar in människor på ens blogg? Nej, man måste hitta något intressant att skriva om! Som NI är intresserade av, här på horseworld kan man inte se hur många besökare man har (om jag inte har fel?) utan då måste man betala det.

Så jag har egentligen ingen aning på hur många som kollar, vet inte ens om det är någon. Då är det som att blogga för sig själv – haha! Men jag måste säga en sak, det är sjukt mycket roligare och blogga när man ser att det är några som följer en, dagligen. Jag har själv en blogg om Star Stable Online. Förut hade jag runt 24-26 per dag. Nu har jag typ – 2. Jag har ingen aaaning om varför, men det beror nog mycket på hur bloggen var innan. Den var inte speciellt lik någon annan blogg.

Vi var 3 stycken som bloggade på den, eller ja, vi var väl 2. Men sen slutade den andra tjejen att blogga och då tog jag över. Statistiken gick i vågor. Ena dagen kunde det vara 12 medans andra 21. Ja ni fattar? Som allra högst har vi haft 36.

Tänk att sjukna ifrån 36 till typ 2 per dag? Varav att det räknas om jag går in och kollar på bloggen, för att se hur mitt inlägg blev! Man kämpar och kämpar, gör alla knep man kan komma på. Men det är sjukt svårt. Fast jag skulle blogga 3-4 inlägg per dag skulle det ändå inte funka. Jag tror inte att det blev såhär med den bloggen ”bara för att” liksom, utan jag tror det finns en anledning, den var väl för gammal. Den var inte som den var förut!

Nu kanske ni tycker det här inlägget blev väldigt konstigt? Sitter och pratar om en blogg som handlar om ett spel som du spelar? Men det var statistiken jag har pratat om  Att man måste fortsätta kämpa, men det är INTE kul, verkligen inte kul, när man sjunker från typ 24 per dag till 2. Jag måste verkligen sätta mig ner och skriva bättre inlägg nu. Jag SKA lyckas – power! JAG ska ta mig upp igen, på mitt sätt! NU vill jag köra.

Allt detta gäller den här bloggen också, jag ska KÄMPA :D För det är så kul!


//Så, det var det jag skrev på min IRL blogg, den kan ni klicka in på → HÄR ← om ni vill! Ni vet inte om det här, från och med idag. Ni som är kvar, kan vara de 2-3 som har följt oss sen vi började med bloggen. MEN det tar på krafterna när man SER att bloggen bara stiger med typ 3 pers på en dag och sen är man tillbaka igen.

SÅ detta blir ett sista försök, det var väldigt dåligt att jag kom på det såhär en dag innan man ska åka bort i 4 dagar. Men det är SJUKT KUL när det funkar! Så snälla snälla snälla, låt det funka! JAG vill ju så gärna...

Det var lite bilder låååångt tillbaka, när jag började blogga med Ellen Sealand.

 

Jag saknar den tiden, både bloggandet och spelandet - hur det var då ↑ Kolla bara på bilderna.

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback