Studsig Runner

Hej! Idag var Runner, som jag räknat, studsig som en studsboll! Han flöög mer än vad han gick :P Trodde nästan att jag skulle flyga av, fast man är kanske van med Runners överskotts energi??
Jag började såklart känna på han i skritten. Där var han helt okej och kändes ganska fin. Då menar jag inte pigg ;)
Sen började jag trava. Runt på små volter eftersom han blev väldigt pigg ute på spåret. Jag trodde volterna skulle få honom att tänka på något annat!
Ojsan haha, här håller han på att snubbla till x'D
När jag kom ut till spåret fattade jag galopp. Ni ser här att hans huvud är högt upp!
Han blev väldigt pigg och jag tyckte han skulle springa av sig. Han blir annars jätte stark och hoppar i luften mm.
På kortsidan hoppar han rakt upp i luften och kastar sig åt sidan haha :) Men jag satt kvar!
Sen gjorde han en höög bock! Ni ser att jag kom halft över halsen!! Hamna jätte långt fram i sadeln :$
Seen fick han springa i andra varvet, när han lugnat sig ;)
Jag fick in han på en volt när jag tyckte att det räckte. Runt, runt ruunt!
Tillslut saktade han ner med en suck och ett hopp rakt upp i luften. (Som ni ser på bilden)
Sen fick jag honom att trava ut i spåret. 
 
Han var sjukt pigg x'D Däär lärde jag mig en läxa eftersom han inte ridits av en ryttare påå...1 vecka. Men han har blivit longerad och löshoppad.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback