Hoppträning - Räven

Hej! Igår hoppade jag Räven i Ridhuset. Det var väldigt länge sedan sist :) Men nu när tävlingssäsongen börjat måste man träna. Och vilken plats kan vara bättre än i Ridhuset?
 
Tyvärr vill jag ju ha hoppbana utomhus. Men inte fälttävlan. Utan en bana med rivbarahinder. Liksom rena drömmen för mig haha :)
 
Denna träningen på Räven var inte så mycket planerad hur jag skulle gå vidare med han. Jag tror det kan vara bra att bara träna lite och få se vad han kan, utan massa snäva svängar, tepoväxlingar mm. 
 
 
Planen var att direkt när vi kom in i ridhuset skulle han få hoppa av sig, inte ha någon riktig "plan" hur vi skulle bygga upp hindren, t.ex. bana.
Han kastade sig över hindrena, en bomb!
Ni ser hans teknik? Här kastar han sig bara över :P Så det måste fixas till sen när vi ska ut på tävlingbanorna, för om han bara kastar sig är det huur lätt som helst med ett pet ;) Men ska inte finslipa det riktigt ännu då han är ganska ung.
 
 
Nästa övning var att hoppa högre hinder på vida svängar, typ som en halv volt :)
Sån häär teknink vill man ju ha ↑
Han hoppar ju som en dröm! 
Man märker när han hoppar snett för huvudet och kroppen är lite ställt. 2 die 4, den där hästen *-*
Han fick avsluta med att stäcka ut lite på en sväng på sista hindret. Han ser så lycklig ut ♥
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback