Hoppning - Diamond

Hej! Jag hoppade Diamond igår :) Eftersom han har lite "problem" med att han jämt vill lyssna av när ryttaren ger han kommandot att han ska hoppa av. Tränade att inte lyssna på mig till 100% utan att också göra en egen uppfattning när hindret kom. 
 
Jag började såklart med att hoppa över små kryss men jag fotade inte då. Inga roliga bilder att se på direkt ;)
Han började med att hoppa jätte nära. För jag ställde mig inte upp förrän jag kände hans framhovar lyfta. Så efter det fick jag berömma honom mycket :)
Efter ett tag började han fatta grejen! Han förstod själv när han skulle hoppa ;) Kolla hans leende på bilden x'D ↑
Sen började jag hoppa så som jag gjorde med Räven. Att jag kommer på en halv volt typ. Jag försökte räta upp han innan han skulle hoppa, men han fattade inte det ;)
Efter många försök så fattade han :)
Sen lät jag honom hoppa i full galopp! Det älskade han. Nu när hindren inte hade några bommar, för då var det bara att rusa över. Jag gjorde samma sak som innan, att när han ville hoppa av, ja då ställer man sig upp.
Jag red vidare till ridhuset och gjorde samma övning som ute, att komma på en halv volt. Han hoppade snett som han gjorde hos Marley första gången. Men det var bara att räta till honom.
Sen hoppade han perfekt! ♥
 
 
Han kan när han vill, det är bara det att jag tror att han inte tycker om att få bommarna på fötterna. Slå i benen, så därför masar han sig sakta över ;) Alltså hoppar slött bara för att vara berädd på att få bommen på benen och koncentrera sig mer på det än på hindret. Men han kan egentligen, det vet både jag och han, fast han inte alltid visar det!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback