GK ~ Djursjukhuset

Okej, så här kan vi börja. Om ni läst inlägget om dagens ridpass på GK så såg ni att han inte var något vidare idag :/ Min ridlärare tyckte att vi skulle ta ut honom på banan igen så det gjorde vi.
Han var helt fin på volten, som i morse :)
Sen gjorde jag galoppombyten! Det gick också jätte bra.
Nu var det dags för nästa varv, inga konstigheter.
Men där! Där skulle jag byra galopp och han kasta sig upp i luften och var väldigt spänd.
 
*Så det blev "slängtrav" så jag satte mig ljupt ner i sadeln och drev igen, vi ska ju galoppera!*
 
Då stack ahn iväg, ni ser. Huvudet upp och benen flygande framåt!
Vi krascha rakt in i staketet...! Men han fick inga skador som tur var.
Min ridlärare tyckte att jag skulle sitta av.
 
*Han ringde direkt till veterinären utan att säga ett ord till mig innan. Vi skulle komma dit som "akutbehov".
 
Vi berättade om de senaste dagarna och problemen med GK. Hon var så snäll! ♥
Vi klädde av prinsen så hon fick känna.
Tyvärr får han stanna över natten. Här står han i sin egen minihage. Han kommer tas in på kvällen sen ;)

Troligtvis har han rusat i hagen och gjort illa sig i ryggen eller bena. Men vi får se. Hon säger till 99% att han kan bli 100% återställd. Men man kan aldrig lova!
 
Ja, undrar hur mycket jag kommer sova i natt.....:/
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback