Dagens ridpass - Galoppkontroll - Diamond

Hej! Diamond har fått "stått" ett par dagar :) Eller ja, min stalltjänst (inte Alice utan en tjej som heter Emma) har longerat honom en dag och löshoppat alla hästarna tillsammans en annan. Men han har ju inte haft någon på ryggen. Då brukar han bli pigg, så jag tänkte: Varför inte öva galoppkontroll en sådan här gång han är pigg? 
 
Vi satte igång med det...(såklart värmde jag upp innan men kommer inga bilder på det hehe.)
Först när jag skulle börja galoppera hade han ganska mjuk och fin galopp :) Så nu in på volten och öva!
Där inne på volten fattade han att jag skulle jobba med honom idag och sköt genast upp huvudet med glada öron. Han gjorde stora och lyftiga galoppsprång xD Liksom små fula ryckiga skutt.
Sen fick ha springa lite och då blev det skutt! Han hoppade framåt, inte små med framhovarna inte.
Sen hade jag inte en chans, han sprang in mot "mitten" och gjorde en(tusen) höga bocksprång. Fast tur är man van....sen förr. Så jag satt faktiskt kvar :D
Jag lyckades faktist fånga in honom och styrde ut mot spåret igen(i andra varvet ehum...) och där så tog han ett jätte skutt haha. 
 
 
Men sen var han faktiskt lite lugnare under resten av passet, fast pigg var han!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback