Sjuk Diamond!

Ååå, när jag kom ut till stallet hörde jag 3 gnäggningar, inte 4! :3
Tänkte att nu är det något allvarligt fel och jag förstod direkt vem som inte gnäggade!
Ååå, Diamond! ♥
 
Varför händer det något HELA tiden med mina hästar? :/

Jag börjar bli orolig
Jag börjar bli orolig för Diamond och ringer vetrinären.
Hon sa att han har nog väldigt ont i magen av att det gröna gräset kommit fram!
Men att hon bara tror och ska komma alldeles strax c;
 
Och ABOLUT inte mitt fel :)
 
Men så frågade jag henne också:
 
- Varför händer det saker HELA tiden med mina hästar?
 
- Med DINA hästar? Haha, tycker du dem är sjuk ofta??
 
- Eeh, ganska....
 
- Då ska du veta om mina hästar som jag hande när jag var ung, gud min mamma, som också var veterinär, fick lov att kolla på dem stup i kvarten. Eller nja inte så ofta då men mer än en gång i halvåret! Och varför tycker du att dem är sjuka ofta om man får fråga? ;)
 
- Runner var sjuk för någon månad sedan, och nu Diamond! :o
 
- Runner hade feber och influensa, det är ju inget du kan råför, eller jo. Om han har fått stått i hagen en kall natt utan täcke! Men det har du ju inte gjort. Det har jag ju frågat! Och Diamond, han har ont i magen och möjligtvis lite feber för det gröna gräset. Och inte har det hänt Fire eller Goldking något?? :)
 
- Nej ingen av dem :)
 
- Ja men dåså, där ser dua tt det inte var ditt fel! Jag kommer strax, hej då! :)
 
- Hej då!

Veterinären sa att Diamond hade lite feber och väldigt ont i magen för det gröna nya färska gräset!
Men att han ska vila i 3-4 dagar, inget Championat för honom heller.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback