Dagens ridpass- Strand galopp

Hey, idag skrittade jag ner till shoutsilver vattnet, skrittade från bron vid VG
 
Vi skrittade mot vattnet, han va pigg och framåt idag <33
 
Börgade trava, han drog lite, saltvattens lukt=galopp
 
Så, nu är han som jag vill ha honom <33
 
Fattade galopp och galloperade mot stranden, CUTE horse man har
 
Väl nere på stranden så börgade jag jobba på riktigt,kramade, tänkte på att vara mjuk och följsam. Då lyssnade han och tänkte inte äns på att sticka
 
Fortsatte och märkte att han varvade ner mer och mer
 
Han klev snätt på en sten men fortsätter ändå
 
Nu, när han lyssnar så bra ska jag buppmuntra honom till at gjöra det genom att låte honom springa, men jag kommer ju fortfarande ha kontgrollen.
 
Han sprang inte allt vad han hade, bockade inte, det bevisar att min teknik har FUNKAT! Yääääääh!
 
<33
 
Nu så ska han hem och bli avskrittad i paddocken, hay så länge
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine Lighthill

Visst är det mysigt med strandgalopp!? Och när hästen är lydig! Då blir man SUPERGLAD! När allt bara funkar liksom! <33

2013-01-01 @ 13:10:52 / URL: http://jjss.blogg.se
Postat av: Ellen Sealand (Cat)

Aha du har så rätt så gm. <33

2013-01-03 @ 12:15:56 / URL: http://starstableryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback