Tomtehoppningen ~ Smarris

Heej :c Vill börja med att säga att tävlingskariären blev VERKLIGEN ett -(minus) idag. 

Framhoppning
Jag började hoppa fram på 40 hinder. Hon kändes helt okej.
Hoppade henne på typ 60-70 hindrena som stod där också. DÄR var det något fel :/ 
Ni ser hur långt hon hoppar ifrån...hon var inte ett dugg intresserad och kändes stirrig och stressad.
 
Jag tänkte: Äh! Det är nog inget? Liksom hon har varit ledig och många är här och tävlar så det är väl det.
Fast jag hade en baktanke och en känsla att det inte var så.
 
- Hon som alltid är framåt och vägrar stå still och verkligen konsentrera sig när det är tävling! Idag är det åt andra hållet :/
Jag började galoppera runt på en liten volt för att hon skulle börja lyssna.
Red volter runt hinderna också, hon kändes bättre nu i alla fall.
Hoppade sen ett 1 och 10 hinder. Där var hon fin över men kändes som en annan häst. Mycket pepp för att få henne över.

Start
Hon kasta sig "irriterat" fram och flög över. Ni ser öronen, rakt fram. Man kan inte se på henne att det är något.
Det bar mot ett 1 o 10 hinder. Lite bättre här. Hon känns inte irriterad men ändå inte framåt.
Mot nästa 1 o 10, ögonen ser matta och inte glada ut. Ni vet väl hur hennes hoppglädje ögon ser ut?
Nästa hinder, på typ 45. Där hoppar hon och sparkar över hindret. Fattar ingenting. Är liksom inte berädd.
Nästa 1 o 10. Hon försöker inte ens! Hon river. Detta är inte likt henne :c
Nästa hinder, ögonen ser piggare ut! c: Fast hon slår sen irriterat med svansen. Många trodde säkert att hon var busig, hörde en mamma i publiken säga: Busig! Fast det var hon ABSOLUT inte :/
Sen kom det, en regäl bock! Höll mig kvar men ni ser...
Över 1 o 10 igen. Här har hon kastat sig över igen!
Banan tog slut och hon slog bakut.
Hon slog och slog! Jag fattar inte.
Jag gick ut som en 23:a av 57 starter. Ganska bra ändå. Vi rev en gång och hade riktigt sakta mak. Så olik henne!
 
Känslan nu efteråt är att detta är ett regält bakslag. Och som min stallsköterska sa i morse efter hennes pass på henne: - Jag tyckte hon kändes väldigt spänd och konstig, annorluna liksom.
Mitt svar: - Konstigt...säkert bara för hon varit ledig ska du se!
Hennes svar: - Ja så är det troligtvis...
 
Hon lät tvekande och jag tänkte att hon tyckte jag skulle strunta i tävlingen. Fast det ville jag inte...
 
I alla fall så är veterinären ringd och vi ska dit på fredag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback