Mina hästars färger

Hej! Nu ska jag visa vad jag tycker mina hästar passar i för färger. Jag har 6 hästar, alltså 6 olika färger jag kommer visa :) Jag kommer också motivera varför. Om jag kan haha! PS: Det var lite kallt när jag hade t-shirt och linne...brr! Men tur så skulle jag in i värmen igen när jag skulle byta om.
 
Goldking
Jag säger direkt → Rosa! 
Motivering: För han passar i det 8D Närå han gör ju det men. Rosa med hans ljusfuxiga färg gör så att färgen lyser upp. Han blir mycket mer...levande? Ja, slutsatsen är väl att han lyser upp mer i färgen rosa.
 
Dreamrunner aka Runner
Jag fick faktist tänka här. Han passar i väldigt ljusafärger och tänkte först på rosa. Men kom på att det var GK's färg! Runner passar också i något ljusare...alltingen ljusgrönt eler ljusblå. Och det blev ljusblå!  
Motivering: Ja, passar så bra i ljusblått eftersom han är väldigt mörk han själv. Alltså svart. Svart mot ljusblått blir ju bara...woow. Ni ser att om jag satt på honom något mörkt hade det inte blivit samma glans på färgen som han har. Tycker själv det är coolt. Han lyser upp mer :D
 
Firehope aka Fire
Där hade jag direkt en färg → mörkblå :)
Motivering: Fire passar sjukt bra i mörka färger. Har ingen aning varför men tror det är för att om jag sätter på honom något ljust så slutar det gulliga i honoms ansikte. Alltså det gulliga smilet och de glada ögonen och öronen. 
 
Summergirl aka Smarris
Här har redan färgen varit 100%. LJUSGRÖNT :D
Motivering: Vi kan ju bara börja med att hela ponnyn är inspererad av min favvohäst irl. Min favorit häst heter Carizma men kallas för Smarris. Hade glömt bort att hon hette Carizma så det blev Summergirl istället :/ Kunde ju bivit något med C i! Okej tillbaks till färgen. Det ljusgröna har min favvohäst irl som färg. Det blev en självklarhet här också! Så det är därför Smarris(här på SSO) har den färgen.
 
Foxgaze aka Räven
Jag har inte haft Räven speciellt länge. Men jag testade mintgrön och det passade han verkligen i! 
Motivering: Jag vet inte riktigt varför men jag tror det är för att hans man är så vit och han har en guldig färg och det mintgröna...pust. Nej gud vad lång den där meningen blev. Jo det jag tror är att han har ju en ganska skinande färg som lätt gör att han ser så glansig ut haha. Och med en ganska matt mintgrön så blir han mer ovanlig. Han blir på sitt egna sätt i det mintgröna :) Tyvärr är ju det en ganska svår färg :(
 
Lovediamond aka Diamond
Här har det varit VÄÄÄLDIGT olika, men nu har jag bestämt mig. Mörkgrön!
Motivera: Jag tror det är för hans färg. Alltså hans bruna. Kan inte riktigt förklara för han passar i 1000 olika ehe. Nej men. Färgen blir snygg och vacker på hans kropp. Han blir mer "ovanlig" eller vad man ska säga :)
 
Sådär, nu är alla hästar klara! Hoppas att det var helt okej att det blev mycket samma svar på mina hästar. Ni ser att jag gillar grönt :)
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback