Mina hästar när hästfunktionen kmr.

Jag och Hanna Goldninght kom nyss fram till att vi ska slå ihop våra gårdar. Dressyrhatten (Steves Gård) och Marleys slås ihop till ett stall. Men det tar vi ngn annan gång.
 
Nu till vilka hästar jag ska ha när hästfunktionen kmr:
 
Först och absolut främst: Darkdancer,smaka på namnet. Vackert <3
Dark är min dressyr hignst/valack från Irland. Jag har inte åkt över och tittat på honom, men han kmr till Jorvik ngn gång i April. Han har tävlat dressyr upp till LÄTT:C och nu ska vi fortsätta och sikta högt. Han är ursnäll i markhantering och ridning. Ras är ännu okänd för mig men när han kommer får vi ju veta. Jag har fått stamtavla och papper på posten redan och han har fin härstamning. 100% renrasig och det är ju bra. Inga sjuktdommar på gammla släktingar elr föreldrar. Hans veterinärbetyg var lite för gammalt, över en vecka, så dom tar ett nytt besök hos veterinären innan han kommer hit till mig.
 
Darkdancer har alltid varit hästen i mina drömmar.
En svart stor och ståtlig häst. 6 år gammal, i sina bästa år, och 1 avkomma som oxå lyckats bra. Får se om jag kastrerar honom.
 
Sen efter Darkdancer kmr..: Emberwinner.Min lilla Emberwinner kallas alltid för Elvis. Han lyssnar bara på Emberwinner om man säger det riktigt stärgnt. Elvis är en hoppare som kommit ganska lågnt i sin 8 åriga karriär. Han hoppar som en kung och är absolut underbar.
Guud vilken snygg ponny detta är. IN LOVE <3
 
Men vilken galopp han har..det går inte att beskriva. Du är grym pållen.
 
Och den välbekanta Hoppie!

Hoppi är en hopphäst, grym. Men hon är lite mer alround nu. Man kan rida dressyr, man kam hoppa och man kan galoppa. Grym på allt. Hatten av för dig gmn. Men jag vet inte vad hennes fullständiga namn ska vara..Silverhope,Lovehopa,Megahopa,Ulrtahope? Vad tycker du? Kommentera. Hoppie är 11 år och när hon var runt 5 tävlade hon mycket hoppning. På VM nivå. Skit bra är hon fortfarande, fast hon har en liten knäskada och kan bara hoppa uppåt 1,30 (HAHAHA) Men skadan går nog att jobba upp.Isåfall kanske vi ska tävla hoppning. Men dressyr är ngt hon oxå kan.
 
Berättar mer om fler hästar snart.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback