Ovanlig ridlektion

Hejsan! Jag och Ellen hade tänkt oss att rida på ridbanan i moorlandsstallet, tur var det...fööörr...Haha! Det får du se! ;) Jag lovar, dat kanske inte var så kul för ryttaren, men för dig som läser! :)
Här är vi, nöjda och glada! ;) :) xD
Vi börjar med att skritta till ridbanan!
Nu är vi framme, vi var inne i stallet så det gick fort! Hehe...:)
Skrittar....
Travar...
GALLLLOP!
-AAAAAH! Din lilla....xD /Bella
-Går det bra Bella!? /Ellen
- Ja då! Haha!! /Bella
-AAAA SLUUUTAAA! /Ellen
-Hur går det Ellis? /Bella
-Bara bra tack! Dem är lite heta idag Bella! /Ellen
-LITE!!! /Bella
-EN LÖS HÄÄÄÄST! STOPPA HONOM!! /Bella
-Jag hjälper dig Bella! /Ellen
Nu har vi fult sjå med att stoppa honom!
Vi sitter av och försöker fånga in den rädda hästen...
-Stanna killen! LUUUGN!! /Bella
Ellen hjälper mig, hon synns inte så bra på alla bilder för det var jag som tog bilderna.
Men hon är med i några bilder, och i värkligheten heeela tiden! xP
Här försöker vi lugna honom, går sådär! :-/ ;(
Sååja killen!
Tröst.....:) av en snäll häst.
Rädd igen! :( ;(
-Såååja.... /Bella
-Lugn killen, du behöver ej vara rädd! /Ellen
-AAAAH! Nu stegrar han! /Ellen!
-AAAA....EEE.....LUUGN POJKEN MIIIIN!! /Bella
Oj oj oj.... ;(
OOOOJJJJ!
Bockar och håller på gör han!
-Killen...luuugn... /Ellen
En väldigt, väldigt rädd häst!
-Och detta som bara skulle vara en vanlig ridlektion! /Ellen
-Ja! :) /Bella
Matte Cristina här, hon hade ramlat av. Men inte gjort illa sig!
Bra va? ;)
/Förstår du nu vad vi menade!?
15 min senare...
Ja, nu ska jag  ha ridlektion för Ellen, hästarna är uppvärmda och nu ska Ellen få en gallop lektion eller vad man kan kalla det! xD
Ja Ellen står och gullar med sin häst, snart börjar vi!
-Fiin gallop, HÅLL IN HONOM!!! HÅLL IN HONOM ELLEN!!
Men försent, hon drar och drar meeen...så händer det som inte får hända!
Sadelns sadeljord sprack!!! :( o.O.
Hon flög av, ensam står han där helt förvånad...det är som han säger:
-Vart tog du vägen matte?
Så gulligt! :)
Neeh,sadeln är borta! :(
Sadeln är sönder, hon får en ny av mig! :)
-Vilken tur, du kan få min gammla sadel! :)/Bella
-Åååå....tack Bella!/Ellen
-Visst jag försöker igen! /Ellen
-Bra! /Bella
-HAN STICKER IGEN!! /Ellen
-HÅLL I DIG OCH DRA I EN TYGEL!! /Bella
-STOPP KILLEN! /Bella
-Nej, hon flög av! Skit också! Hon ligger säkert i en buske eller nåt.
Neee....Blue har slagit i stacketet, nu blöder det säkert mycket....åååå! o.O
-Noooo! Nej,nej,nej!! Bluehope har ett jätte stort sår från bogen...hmmm......undra vart Ellen hamnade!?
-Där är du! Vart ramlade du av på för ställe? /Bella
-I en buske....flög långt när han gjorde ett bocksprång! /Ellen
-Aaaah..... /Bella
Jag sprang bort till stallet och hämtade en grimma och ett grimmskaft.
Var så strässad så jag tog bara ett grimmskaft! xD
Men det var för att Ellen hade sin grimma i boxen hos Bleuhope, det visste inte jag ju!
Ojdå, Ellen är alldels blodig...hmm kan det vara Blue som har lortart ner henne?
Stakars Ellen, kläderna blir att slänga! xP

Kommentarer
Postat av: Anonym

:-s Hmmm...ja matte kom ju till

slut! Så det gick bra":-P

2012-04-10 @ 17:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback