Mina hästar (2)

Hej! Eftersom jag hade studiedag igår så har inte bloggningen blivit något + direkt. Fast man kanske kan tro det. Men eftersom jag och syrran bara har en dator (pappa har ju den andra till jobbet) så måste vid dela. Då kan ju jag inte bara sitta och blogga :P Tyvärr.
 
Men nu till saken! Jag ska nu berätta om alla mina hästar. Jag har gjort detta förut typ men ska göra om alla hästar jag någonsin ägt. Då jag inte tror att jag gjorde det förra gången? Fast då typ sa jag hur gamla de var och vad jag hade för inriktining på de. Så nu ska jag berätta men typ på ett annat sätt. VARFÖR jag valde det namnet osv :)
 
Hästar jag äger fortfarande:
 
Lovediamond aka Diamond
Diamond är nu 9 år, då han var 7 då jag började spela. Jag vet inte riktigt varför jag valde att döpa honom till Lovediamond. Men hans fär kommer från min favorithäst IRL som heter Smarris :) Diamond är ju hopphäst för jag tycket det är roligast. Men han är väldigt svårhoppad. Han älskar ju att hoppa det är inte därför han är svår, utan han måste man verkligen trycka till med hälarna precis när man vill att han ska hoppa. Därför är han inte så bra tävlingshäst i Championat...
 
Dreamrunner aka Runner
Ja, han är nu...få se, 6 år gammal. Han vet jag inte riktigt varför jag köpte honom. Men han verkade vara en sån´ typ av Lollihäst. Hans namn förstår man kanske, Runner. Löpare liksom ;) Dreamrunner betyder ju Drömlöpare! Så hans namn bleskriver ju han såå bra! Han är ju inte speciellt svår att galoppera på, förutom att han kan göra bocksprång när han är jättepigg ;)
 
Goldking
Min kille är nu 6 år han med :) Goldking...mm det betyder ju Guldkung. Namnet blev nog så pågrund av att han är lite guldbrun typ. Det var väl inte heller någon mening med att jag skulle köpa min prins. Tyvärr har jag inget smeknamn eftersom han har ett svårt namn att fixa det till. Jag tror att det blev så att jag köpte honom för att jag hade kontakt med hans ägare innan. Hans namn har ingenting med hans snabbhet att göra.
 
Firehope aka Fire
Fire är 9 år gammal, denna hästen hade jag nog aldrig köpt om jag inte hade fått kontakt med Ewa. När hon bad mig om hjälp eftersom han bara kastade av henne. Jag visste inte vad han hette utan bara att han kallades Fire. Men när jag köpte honom fick jag reda på att han hette Firehope. Han är terränghäst för att han flyyger över hindren. Du kan komma hur svårt som helst på ett hinder och tro att du ska riva, men han klarar det!
 
Summergirl aka Smarris
Summergirl är 11 år gammal, så hon är äldst i stallet. Hon är en hoppglad ponny som också älskar att springa fort! Tanken har alltid varit för mig att ha en liten ponny som är busig men pålitlig. Men inte för gammal ;) Den ska vara lite alround var också meningen. Det HÄR var ponnyn i mina ögon! Fattar inte att ägaren sålde henne så billigt. Men tror att det var så att hennes ägare hade vuxit ur henne? Men i alla fall, hon var liksom förbestämd. Hon heter Smarris för min favorithäst IRL (samma sak med Diamond) heter Smarris. Eftersom hon har den bruna färgen IRL har hon det nu i SSO också :)
 
Foxgaze aka Räven
Foxgaze är 6 år gammal med höga förväntnignar inom hoppningen. Jag har huur länge som helst velat haft en sån´ bra hopphäst, som är ung och man kan tävla mycket med! Tanken är att han ska börja hopptränas ordentligt nu oså :) Foxgaze kallas ju för Räven, jag har fått det av Malin Baryard som hade en häst som hette Räven förut. Som är såld nu då ;) Så Räven är efter honom! 
 
Hästar jag sålt:
 
Bravehunter
Jag hade en häst som hette Bravehunter. han var 7 år. Men direkt efter 2 dagar åkte han vidare till sin nya ägare. Han var INTE en häst för mig. Ringde till ägaren jag köpt honom av och hon förstod precis. Hon erbjöd sig att hämta hem honom igen. Det ville inte jag, aldrig! HON hade ÅKT 20 mil så neej. Jag sa att hon absolut inte behövde göra det igen haha. Men frågade om hon visste någon som var intresserad av honom. En mer dressyrintresserad person än jag. Det visste hon...som tur var! Så ringe till den personen som hämtade honom redan på kvällen. Både jag och Hunter tyckte nog att det var ett bra beslut ;) 

 
Miniprincess aka Princess
Har tyvärr bara fulbilder på mig och Princess(lånat kläder) :P Men i alla fall, jag blev medryttare på henne efter ett tag. Men det blev så slutade jag med det efter ett tag. Hon passade inte mig, men urgullig är hon! Hon var såpass ung också, så jag ville låta den andra tjejen ha henne själv. De klickade så bra mellan dem. Det var som att jag bara var ivägen haha. Det enda Princess tyckte var "speciellt" med mig var nog godiset i fickan och de långa mysstunderna. Så jag var liksom inte något speciellt för henne nå´ mer. Därför passade den andra tjejen bättre ihop med Princess än vad jag gjorde :) De hade äkta KÄRLEK ♥
 
 

Darkprincess aka Princess
Darkprincess aka Princess. Haha kul att man lyckas skaffa två "Princess" hästar? xD Men i alla fall. Jag trodde verkligen att Princess skulle vara en häst för mig. Hon var en glad 9 åring. Hon lever fortfarande men :P Låter som hon inte lever när jag säger var! Har inte så mycket att säga om henne förutom att jag tyckte det var för jobbig. Alldeles för klumpig.
 
 
Detta inlägg blev vääääääldigt långt ;) Hoppas DU orkade läsa detta ändå! TGIF = Thank God It´s Friday!!
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback