Dagens ridpass-Dario cavaletti

Heej! Guudh,va dryg Dario va idag! Han höll på och drog och fjanta sig.
 
Börgade med att trava runt innanför bommana. Han är inte van vid bommar. Dom som hade honom innan börgade HOPPA in honom. Inte med bommar. Han var spänd och misstänksam. Jag tror han tänkte: Hallå..? Har hon blivit helt snurrig,färgglada (om dom kan se färg..) pinnar på en dressyrbana...!
 
BOOM! En cavalettibom ramla ner från stödet...
 
När han lugnat sig styrde jag in inanför bommarna och galopperade lite lugnt för att få kontroll.
 
Sen börgade jag titta på bommarna. Han var nyfiken,men ville dölja det.
 
Försökte få honom att gå upp jämsides med bommen men han petade bara lite på den. LOL
 
Vi svängde förbi den och han glodde misstänksamt på den. Jag tittade rakt fram och ignorerade honom. XD
 
Travade moy nästa bom. Han vart lång i traven och ökade mot bommen.
 
Sen travade han över som ingenting och slog i lite med framhovarna.
 
Travade över några gånger utan minsta problem.
 
Galopperade imot och han klev lätt över. Sen ökade jag galoppen liite.
 
WOOH! Han hoppade över bommen
 
EN GÅNG TILL! XD
 
Sen sprang han såklart över hela ridbanan och bockade
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback