Dagens ridpass-Dario hoppning

Tja! Idag har jag varit på långritt med mina medryttarhästar och Joppi irl!
Tack för en grym dag bästii!♥
Har hoppat Dario idag,hasn teknik är ju sämst,men idag fick vi till 2 superhopp! Värkligen supeeer! Haha han blir bättre och bättre! ;)
 
Skrittade till ridhuset,värmde upp i trav och galopp där och lite volter och bogen in övningar. (Framdelsvändningar.)
Det gick bra,men han var lite slö. Skrittade in i A-delen och kände hur besviken han blev. Ahaha han hatar värkligen hoppning!! XD 
 
 Första hoppet var en katastrof,hehe. Man måste rida honom hela tiden,inte bara styra mot hindret och låta honom sköta jobbet. Nono..driva driva driva!!! Rida,rida hela tioden. Jag kan säga att efter varje hopplektion jag haft med honom så har jag varit helt slut och genomblöt av svett.
 
Snygg min! XD Men han har vääldigt speciell teknik. Han lixom hoppar på sidan med frambenen och vrider bakbenen så han blir helt sne! 8D 
 
Kom på ett högre hinder,samma sak igen. Vrider bena åt alla håll och kanter.
 
'
Detta hopp vart super!! Han taxerade rätt,vek in frambenen och kom bra på landningen!!
Good boy! ♥
 

 YEEY! Ett till snyggt hopp! Han taxerade lite fel,men wow ändå lixom!
 

Sen tänkte jag att det är bäst att sluta när det går som bäst. Så jag skrittade honom hem på långa tyglar. Nu tänkte jag rida pickadoll en sväng på galoppbanan.
 
Btw,skulle någon vilja träna mig och Dario i hoppning 1 gång i veckan? Komma upp på blloggen och få en plats i mitt SS liv? Kommentera down below ↓ eller mejla mig på SSO.
Skulle betyda så mkt,vill att Dario ska kunna hoppa snyggt utan att konstra och tycka att det är kul.
 
Så comment down below så hörs vi!!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback