Dagens ridpass-Elvis "Dressyr"

Heej! Ehe..här sitter jag nu lite skärrad och skriver detta. Det vart inte direkt ett dressyrpass....
 
I skritten var han fin och ganska avslappnad.
 
Men i traven börgade han studsa och streta imot med bettet.
 
Snart kom det jag hade väntat mig.. Han stegrade och det var bara tur att jag satt kvar.
 
Sen så stog han still. HELT STILL x'D Inget hände tills..
 
Sen så när jag samlade tyglarna och skänklade så backade han...!?
 
'
Sen travade han bet
Sen så stegrade han sig...
 
Sen travade han bestämt in i mitten och..
 
..STAANNADE IGEN!!!
 
Red honom på en liten volt. Tänkkte att det var mindre chans att han stack då.
 
Hade såklart fel..
 
Travade längs spåret när jag lungnat ner han.
 
Fattade galopp och höll i mig hårt ifallatt..
 
Han stegrade sig..
 
BOCK!!!
 
'
Sen hoppade han över stacketet och stack.
 
Han sprang och sprang..
 
Han stannade inte för äns Will fick stopp på han.x'DD
 
Det var ju ett lyckat ridpass.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine Lighthill

börjat*

Svar: MEN SERIÖST!!!!?? x'D
Starstableryttarna

2013-04-28 @ 17:41:18 / URL: http://jjss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback