Yippi hästfunktion!...Eller?

Nu kommer ett åsikts inlägg :) 

HÄSTFUNKTIONEN!! IIIIH. 
 
Men nu i efterhand? Hur är det igentligen. Är det alltid de där fantastiska ridturerna med dig och din häst. Din alldeles egna!
 
Jag kom och tänkta på det idag, att det är väl inte bara plus med hästfunktionen?
 
BRA GREJER
  • Flera hästar
  • Mera hästar att tävla och få ta nya tag, liksom med varje häst! Man kan ju inte börja om med sin första häst tyyp...
  • Få lite variation 
DÅLIGA GREJER
  • Du ägnar dig inte lika mycket åt din första häst
  • Du kan inte ägna dig åt en häst hela tiden, som när du hade en. Du får skuldkänslor annars (xD)
  • Du kommer inte kunna bygga upp ett lika bra relation med just en häst
 
Så om man bara tänker lite så kommer man på:
  • - Har jag verkligen samma ridturer som förut på min Diamond? (I mitt fall Diamond då.)
  • - Är jag lika nära Diamond som jag var förut? - Njaa...
Yeepp. Tror att mycket handlar om hästfunktionen. Man känner att man har ett ansvar över alla hästarna. JAG vill rida mina hästar lika mycket eftersom ALLA är lika mycket VÄRDA. 
 
Men ett undantag för mig skulle nog vara att få rida Diamond mer än någon annan häst av mina hästar.
 
 
Jag önskar att jag bara skulle få komma tillbaka, utan NÅGON av mina andra hästar och få vara lika nära Diamond som jag var förut.
 
Det är väldigt svårt när man har många hästar att sköta. Alltingen ska man ha 1 eller flera. Om man bara har en häst kan man ägna sig mer åt den än en annan häst. Om man har flera kan man ju ha mer variation på olika hästar, roligt att få testa olika. Men då har man inte chansen att få sattsa på en häst.
 
Som jag ser det, glömmer man bort det man har haft, med det menar jag kärleken till hästen! ♥ Innan man skaffade flera :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback