Stallhjälp

Godmorgon! Hoppas ni sovit gott ;)
 
Jag räknade ut det här idag, att det är VÄLDIGT dyrt att ha 6 hästar. Då kan jag ändå ha 4 till! Joo jag ska visa er att man "tjänar" att köpa stallhjälp istället för att köpa hö. Jag måste betala 2500 JS i veckan på hö till mina hästar. Jag har räknat ut det. 500 • 5 = 2500. 20 • 5 = 100, alltså 100 SC i veckan istället för att betala för JS.
 
Men om man har 10 hästar så måste man köpa hö VARJE dag ifall det ska räcka till varje häst, ett 10 pack kostar 500 kr. Så tänk er 500 kr om varje dag! Sjukt dyrt, 500 • 7 = 3500. Så det kostar alltså 3500 JS i veckan(!). Om man köper med SC då? Jo då kostar det 140. 20 • 7 = 140. Så då "försvinner" din veckopeng med 40 kr.
 
 
Men om jag betalar stallhjälp då? 7 • 7 = 49. Så då har du kvar 51 SC av din veckopeng :)
 
 
Så du tjänar att köpa en veckas stallhjälp!! :D + Så slipper du mata alla hästarna själv.
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback