Hopplektion - BP

Heej! Nyss hade jag en lektion för 2 personer (Ella och Diana) i Bad Ponies. Det var skillnad på storleken på hästarna haha...Svängar stod på schemat. Btw, jag är privat ridlärare i BP :)
Ni ser x'D En liten ponny och en häst :P
De fick börja med att hoppa lite "högre" Santos(hästen) och Boy(Ponnyn) klarade de galant! :D
Sen fick de börja hoppa två hinder i en sväng c:
De flög fint över! :D
Det jag menar med glad var att jag var stolt och att de var duktiga ofc c:
Sen skulle de hoppa en bana som såg ut såhär, hoppas ni förstår xD Hinder nummer 1 är det hindret Ella står framför...
Det gick sjukt bra :D Och är hoppar Diana det "lägsta" hindret. Boy blev väldigt stark och var lite pigg.
 
Tillslut satte jag upp två olika banor. En till Diana och en till Ella. Eftersom storleken gör så det blir svårt för den ena eller den andra. Diana hade väldigt lätt med svängarna eftersom det var en liten ponny. Men hon fick inte ha för lång mellan hindrerna eftersom det blir för lätt. Ella har svårt med svängarna eftersom Santos är så stark i munnen och stor, så långa svängar med bra mellanrum.
Dianas bana med mycket svängar i.
(Den gröna vägen är slutet av banan). Ellas bana, mer som i en cirkel :) Bra mellanrum och stora svängar!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ella Riverfall

HAHAHAHAAHH Det är så kul att se bilder på en själv i andra vinklar. Typ där vi ska hoppa 2 hinder ser det ut som om jag hoppade lite sent efter som det ser ut som om hoppade från hindret.

Svar: Haha ja ;) Det blir ju lätt så! Mejla mig bara (på SSO) om du vill ha en till lektion! Då bestämmer vi plats, inriktning och tid. Säg gärna till någon dag innan så kan jag lägga upp lektionerna på bästa sätt :D
Starstableryttarna

2014-02-23 @ 12:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback