Unghästar

Heej! Idag hjälpte jag min farmor med unghästar som är heeelt omöjliga owo Men snart, med lite förtroende så...!

Så jag red dit! (Of course?)
Kom där över bron :)
Vi närmar oss gården...

När kjag kommit fram så kom farmor glatt fram till mig :) Jag kallar henne Doris! ♥
Jag fick ställa Fire i en av boxarna!
Alla hästarna, de två små rackarna springer här xD
Den första sprang bara iväg i full fart när man försökte närma sig!
Den andra sprang iväg o bocka...
Sen kunde jag komma närmare efter typ...10 minuter? Fast han sprang långt ifrån mig.
Den andra där emot var lung oså! c:
När jag försökte närma mig den andra stack den bara iväg. ↓
Som ni ser...
 
~ Jag valde då att gå vidare på den andra~
 
Den var lung och allt så jag kunde snudda vid den c:
Och denna lilla häst började visa sammarbets vilja! ♥ Här på bilden så följer den mina rörelser.
Jag bad den att fatta galopp och skulle sticka iväg. Och precis efter några upprepningar då, då fattade hon :D
Jag försökte igen med denna fleckiga lilla hingsten! Denna gången kom jag nära men han ville inte sammarbeta.
När jag försökte stack han iväg.
Så till sist så övade jag några till "galoppfattningar" på henne!
 

Sen sadlade jag Fire som var väldigt nyfiken på de andra hästarna och red hemåt :D
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback