Möte med Nadia,ägare av min Pickadoll♥

Heej! Nu är mötet avklarat och jag sitter här och har sugit åt mig allt om Ashprince.
 
Ashprince föddes år 2009 i FP. Han döptes först till Ashprince och det är hans fullständiga namn. Men han slutade lyssna på namnet efter ett tag,låter kanske konstigt men det var så. Så hans matte Nadia Goldenforest (Påhittad... XD) börgade kalla honom Pickadoll. Han lyssnade bra på det och vart mycket hängiven och sällskapssjuk. Som 2 åring reds han in till galoppör. Han var snabb och var een av dom bästa på Jorvik. Trots att han var C-ponny.
 
Han är efter Graziella och Otello. Graziella hade en framgångsrik kariär i dressyren och tävlade inom europa och var till och med i EM en gång. Graziella var svart som aska och hade stora mörka ögon. 
Otello var en mycket vacker hingst som var populär inom avel och galopp. Han var den vackraste skimmel man kan tänka sig. Otello brukade kallas för Prinsen. Han var mycket känd.
 
 
Jag skriver i dåform (XD) för att ingen vet om dom lever eller vart dom tagit vägen.
 
Där fick ni förklaringen till namnet Ashprince. Ash som detyder Aska och Prrince som betyder Prisns. Efter hans förärldar. Pickadoll har flera helsyskon eftersom det vart väldigt bra för av att avla Graziella och Otello. Jag kollade med Nadia om hon hade någon av syskonen kvra. Och det hade hon. Graziella som tidigare bott på gården i FP hade fått 2 till för innan hon flyttades till en annan del av världen för att gå i pension. Daffe som ägs av April Starwood och är yngst,2 år ungerfär och en till som är 2 han oxå. Jag pratade med Nadiaa och hon hade bara kvar  4 åringen på gården efter att Daffe flyttat. Jag kallar hästen för 2 åringen för att den inte är döpt en (owo). Lolli funderade ju på att köpa en häst härifrån och jag sa till Nadia att vi kke skulle göra så. Hon tyckte det var en strålande ide eftersom Pickadoll är lite nervös av sig. Han kan behöva träffa någon han känner sig trygg med ibland.
 
 
Priset blir 890 kr.
 

Kommentarer
Postat av: Britney Moonwood

Vilken fin blogg ni har! ^^

Svar: Aaaw TACK <3
Starstableryttarna

2013-05-31 @ 15:10:47 / URL: http://jorvikstables.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback