Clear Round på Elvis 60-90cm

JAA! VI KLARADE DET! När vi skulle starta var han på tårna hela tiden. Gick knappt att hålla honom kvar på marken XD Klassen var 60-90sm istället för 80-90cm. Det var bra det också. Det fanns några låga hinder. Typ ett som var 60, kanske 4 som var 70,ett som var 80 och typ 6 som var 90. Han gick SUPER runt hela banan och jag fokuserade på långa vägar och att inte peta ner någon bomm.
 
När startskottet gick sköt han iväg. Jag han precis bromsa in honom till rätt tempo innan han hoppade. Vi flög iallafall över hindret som var 80 cm tror jag?
 
Guud! Han var så duktig. Detta hinder är 70cm. Han flyger över och öronen pekar rätt framåt!
 
Här gjorde jag ett misstag. Bara några meter innan hindren så höll jag honom för hårt. Det vart en kort diskusion och han ryckte med huvudet tills jag släppte. Sen flög han över,överdrivet med luft emellan.
 
HAN VAR SÅ FIN IMELLAN HINDREN! Jag red långa och böjda vägar så att vi kom rakt på hindren.
 
Han hoppade så HIMLA långt ifrån på ett 90-hinder!! Trodde vi skulle landa på det,men vi klarade oss!! Puh...
 
STORA språng mot ett hinder...sen hoppar han jättestort oxå. Så ma får hålla sig i manen.
 
HOPP! Ett 90 hinder igen! Dom höga är roligast,enligt Elvis.
 
En gång fick jag lov att samla upp honom inför ett hinder. Och det var det sista..ett 90 hinder i svårt läge. Jag kortade in honom,styrde mot hindret och derv....!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                              Tror ni vi klarade det....?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                         Är ni säkra på att ni vill veta?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                              Key...♥
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII.........
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
..KLARADE DET!!!!! JA VI NOLLADE!!!!!! WIHI♥
 
 
Han gick hur bra som hälst idag och jag är grymt stolt!
 
Jag har anmält oss till en höjdhoppnings träning snart! Han ska bara få pusta förts.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback