Dagensridpass-Bobbo, trimma

Heej, red vid steves paddock och trimmade Bobbo. Det gick super!!
 
Börgade med att skritta längs spåret, avslappnat men med kortare tygel.
 
Börgade ställa lite smått i hörnen och jobbade honom lite i form.
 
Gjorde en liten volt vid A (eller C) Ställde ordentligt och han lydde, fina häst.
 
Gjorde volt i varje hörn.
 
 
Gjorde en till liten volt, i skritt fortfarande 
 
Ställde på rakt spår, det är svårt. Man behöver 100% koll på hästen.
 
Gick in på stora mittvolten och börgade ställa utåt. Det gick bra, han var lite stel innan.
 
Duktig Bobbo
 
Travade på lång tygel. Kände efter så jag hade honom framför mig. 
 
Älskar den här bilden, han travar på med lång tygel och jag tittar rakt frammåt bestämt och utan tvivel. In love <33
 
Kortade tyglarna bara liite. För snart är det dags för tempoväxlingar i GALOPP O.o
 
Nästa kortsida kortade jag upp traven och jobbade ner han i form.
 
Fattade galopop. Först försökte han rusa, sedan lugna han sig och jag jobbade honom då.
 
Ökade på kortsidan, underbar känsla när han kastar sig fram. Med kontroll.
 
Kort galopp på nästa långsida.
 
Bytte varv, volt tillbaka.
 
Kortade upp traven,  nu var det dags för galopp igen ;)
 
Lite piggare i de här varvet.
 
 
Oooh vilken galopp det vart på kortsidan.
 
Det var nästan så jag inte fick in han till slut 8D
 
Sen skrittade jag av honom. SHIIT VILKEN FIGHTER HAN ÄR. Imon blir det låång galopptur till FP. Där badar vi och skrittar sedan hem.
 
Nu ska jag gå ner och laga mat, med lite hjälp av mam o pap. <33
 
Ses imorgon då undrerbara läsare.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback