Dagensridpass-Bobbo galopp

Hej! Har precis ridit Bobbo i 2 timmar. Han blev svettig heja mig!!!
 
Skrittade igång på lång tygel. Duktig heest.
 
Börgade jobba honom i from efter ngra varv. 
 
Gick på en volt, tittade om han gick i form.
 
Vände snett i genom.
 
Börgade sen trava på lång tygel, fin va han.
 
Gjorde samma sak, svängde ordentligt så jag kunde se om han gick i form.
 
Försökte mig på en åttvolt. Det gick lätt i trav. Förut har jag gjort det i skritt. Men det blir lättare i trav.
 
Han gick så fint i from över ridbanan. Som på vingar.
 
Fattade galopp, riktig dressyrsits i 6 varv. Han flåsade inget. Måste kämpa till svätten kmr.
 
Gick på en volt. Efter 6 varv i galopp gick han fortfarande i form.
 
Red snett igenom igen. Duktig häst <33
 
Red 3 serpentinbågar. Båge ett på bilden.
 
Båge 2, fortfarande i form.
 
Båge 3 med. Jag är sjukt stolt hästen. Inte många klarar av detta.
 
Vände över ridbanan. Bobbo, du är en på miljonen.
 
Sen bröt jag förtrolningen och lät honom springa. Gud va härlig pålle idag. STOLT! ;)
 
Efter ett varv i flängande galopp saktade jag av till trav och längde på tygeln <33
 
Lutade mig fram och klappade på halsen. Det stänkte svett åt alla håll.
 
Avslutade med att skritta på en liten stig, ska till vattnet o bada. Ses senare, har en plan i huvudet. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback