Cinamonjoy

Nu har jag tittat lite på pepprena och fått någon slags aning om vem Joys är XD
 
Cinamonjoy är född 2010. Hon är 3 år,knappt,och har precis påbörgat sin inlärning. Hon är Achaltekee och Cremellovit. Hon kommer bli min nästa dressyrstjärna hon oxå. Hon är duktig,lydig och lättinlärd redan nu. 
Cinamonjoy betyder Kanelglädje och hon kollas för Joys. Det är ju för jobbigt att ropa CINAMONJOY varje gång hon ska in från hagen. När hon kommer till mig ska vi först lära känna varann. Jag kommer låta henne va i hagen medans jag står och tittar på. Pratr med henne,lockar med godis och kommer närmare henne. Jag hoppas vi kan finna förtroende för varran. Sen när hon litar på mig så ska jag börga träna med sadel. Läppa på den sedan ta av den,stryka den över hennes kropp,låte henne nosa och utforska den. Sen tränset,det kommer bli svårare,men då tror vi på varandra iallafal.
 
Joys är efter Jackelin,oxå duktig inom dressyren. Jackelin var skimmel. Hon har många fina avkommor och bor nu i Canada. Hon är inte gammal,bara 8 år. Joys var hennes fjärde avkomma,och hon har 4 syskon till. Ett som äryngre en henne själv.
Hennes pappa är den stora,ståtliga Cremello hingsten Kadett. Han är en OTRLIGT vacker kille och hur go som hälst!! Jackelin och Kadett fick många fina föl tillsammans. 
 
DÅ VET NI LITE OM JOYS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback