SRY!

Nu är alla säkert sura på mig bara för att jag inte bloggade idag. 
Lölls "lovade" typ det XD Närå...men jag fattar att hon kke inte tycker jag är så kul eftersom jag nt bloggat så mkt på senaste tiden. 
Förlåt ♥
Men det har varit så hiiimla mkt!! Igår var jag och Joppi till våra medryttarhästar,sen idag har jag bara badat hela dan,resten av veckan är det ridläger och på söndas stallet igen. Puuuh! 
Så mkt hästar,men det är mitt liv!
 
I söndags var jag och Joppi i stellet,orkar nt skriva vad vi gjorde där så kopierar ett inlägg från jjss.blogg.se:
 
 
 
Har vart med Lölls, Cat och en till kompis innan lunch, efter lunch cyklade jag, Cat och den andra kompisen upp till en tjärn och var där i kanske 40-45 min. Sen åkte jag & Cat hem (andra kompisen, som får kallas "E", var kvar där med Cats systrar) för jag och Cat skulle till våra medryttarhästar & rida.
 
När vi kom dit hämta vi dom. Alpus, shettisen, kom efter kanske... 10 min..? Men Logi, islandshäst (uttalas Lojji), var inte pigg på att komma in..! ;)  Så Cat tog ut Alpus och efter några minuter fick vi tag på Logi oxå.
 
När vi red red vi fram i skritt & trav på deras lilla ridbana och sen skrittade vi upp i skogen, sen tänkte vi trava på en väg men hästarna ville galoppera, så det blev galopp! ;)
Så galoppera vi en bit sen sakta vi av till skritt, jag red Logi, förresten & Cat red Alpus. Sen på en annan väg, som vi svängde in på galoppera vi oxå, Cat red först så det vart nt så många språng för mig..! ;)
Men så sa deras ägare att dom förra som var medryttare åt dom hade ridit på en stig ner i skogen precis framför en bäck. Så tänkte vi rida där men vi hitta den typ inte. Men det gjorde Logi, han gick ner på ett ställe typ 1 meter för tidigt, så jag red upp & sen ner vid rätt stig, det va verkligen urmysigt att rida ut!
 
På onsdag ska vi dit igen. Då ska vi rida samma väg, fast istället för att svänga åt höger för att rida hem rider vi ner till en sjö en liten bit bort! ;)
 
Mysig ritt dagen innan min födelsedag! ;)
Så ska vi ta med oss hästtårta dit oxå! ;)  Och kanske nå fika till oss..? :)
 
Jättebra skrivet Joppi! ♥
Tänk på då att det är hon som har skrivit det och inte jag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Looooolli <33

Det är lungt! ;) Men hästar är ju våra liv så...men men x) Du tar igen det sen men kanske blir värre sen när det blir skola och så! Eftersom du ska till stallet 3-4 ggr i veckan ;D Men man lever bara en gång och man ska ju passa på! x) PS: Såg du insta om min ridtur? ;) AHAHA, om inte...KOLLAAAAA! Aja Jutte var fjanti...(som vanligt x)) Nerå...

2013-07-01 @ 19:08:07 / URL: http://starstableryttarna.blogg.se
Postat av: Jasmine Lighthill

Längtar tills onsdag! Och torsdag! Och söndag! ;)

Svar: AHAHA <3 :*
Starstableryttarna

2013-07-01 @ 20:05:40 / URL: http://jjss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback