Dagens Ridpass - Räven - RH

Hej! Jag tog Räven till ridhuset idag och hoppade lite.
Jag ville känna på han innan jag började hoppa. Jag hade bara skrittat till bron där mamma(Judy) sedan kom och hämtade mig. Hon ville ge mig tips och råd på hur jag kunde göra med Rävisen!
Han var väldigt pigg och framåt så jag trodde det skulle bli en bock. Nej ;) Istället för det så kutade han xD Jag lät ju han göra det eftersom han har stått i 2 dagar typ.
Jag valde att vi skulle hoppa och jobba med grunden idag för första gången vi var i ridhuset ville jag känna på vilken nivå han låg på. Första hoppet som ni ser här flög han rakt upp ↑.
Jag ville få honom som i en båge! Tillslut så blev han bättre efter några skutt då han inte var lika ivrig. ↑ →
Jag gick över på ca 90 och där flög han fint över redan första början! Hans hoppteknik är liksom ♥.♥
Han flög lite långt ifrån här, men han klarade det utan problem!
Mamma tyckte sen att jag kunde göra en övning, att lägga en volt innan hindret :) Det gjorde att han mer kom rätt på det och *poff* så fick han lov att hoppa!
Ungefär såhär ;)
Det blev en perfekt övning för honom som jag lätt kommer använda på honom igen :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback