En liten ändring i dagens planer ;(

Heej! Jag är rätt orolig just nu. I morse när jag kom ner i det kolsvarta stallet och ropade som vanligt:
GOD MORGON ÄLSKLINGSHÄSTARNA!
Då brukar jag få till svar en djup,mörk kärleksgnäggning,en gäll och ljus "TJEENA PÅ DIG" gnäggning och en hes och mellan gnäggning.
Denna morgon svarade bara 2 gnäggingar på mitt rop. En djup mörk kärleksgnäggning(Bobbo) och en gäll "TJEENA PÅ DIG" gnäggning (Elvis)
Då kan ni lista ut vem som inte svarade. DARIO!!! Min första reaktion va: HAN ÄR DÖD!!!!!! Dario är den som brukar va ivrigast på morgonen i sin jakt på något ätbart brukar vara svår att missa även om man är döv. Så jag sprang in i boxen där han stog och sov.
 
Han hade lyft på ena hoven i sömmnen och stog lutad mot boxväggen. 
 
(OREDIGERAD BILD owo) Jag gick in i boxen och granskade noga den sovande Dario. Min oro hade lagt sig och jag tänkte: Hästar sover ju stående,han kanske bara vilar benet. Sen fodrade jag och gick till skolan.
 
När jag kom hem var bara hälften av höet uppätet och Dario låg på boxgolvet med benet i vädret. Jag förstår att jag gjorde ett stort misstag imorse. (Och jag ska vara hästägare -.-) Nu kommer vetirenären om 2 timmar och så länga har han fått smärtsitllande och febersänkande medecin. Nu är det bara att hoppas på att det är en hovböld och inte något värre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback