Drar ner till stallet

Hej! Det har varit dålig update dom senaste dagarna och jag skäms. FY PÅ MIG!! Idag är det fullt schema alla 3 hästar ska ridas och sen bär det av till GB stallet för att (det får ni veta sen men det blir awesome). Jepp så ser dagen ut.
 
Den värsta stunden i stallet är när man kommer dit 10 min efter fodringsdags. Då är det som att hästarna har lärt sig klockan på en natt. De sparkas o tjuras o gnäggas. Värsta kalabaliken. Då far man snaba sig på att fodra och sen är det chill. Den som är värst är väll kanske Dario. Honom får man akta sig för på morgonen,värsta matvraket. Så vi får dra ner på fodringen så han inte blir överviktig. 
 
Idag ska ju som sagt alla hästar ridas och då finns det ju såklart ett schema för det oxå:
 
Bobbo: Trimmas i Vingårsdpaddocken,ett kort pass med mkt trav och svängar,han har varit stel i nacken. 
 
Dario: Galloperas en sträcka fram o tillbaka,fram och tillbaka... Jättebra träning för honom och han får kontroll på sina långa ben,vi har ju sagt att vi ska träna på det + att han får bra kondition.
 
Elvis:Hoppa i Marleys paddock,träna höga höjder och kontroll. Han hoppar hejvilt och behöver liiite mer kontroll.
 
Sen har vi ju överaskningen till er (och mig på ett sätt...) Iiih längtar!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback