Dagensridpass-Bobbo trimma på volter

Jag red bäbi nyss! Så mjuk och fin 100% bra. Precis som jag ville ha honom. 
 
Travade igång honom på små volter,rundade honom och lädde med skänkeln.

BTW tog jag inna bilder under uppskrittningen.
 
Ökade sedan traven ordeltligt i lite mer än ett varv. Han trampade på ordentligt och jag fick den rätta känslan.
 
Sedan kortade jag in traven,han är inte världens bästa på det men han ramlar iaf inte omkull han får bara lite okontrlol på benen.
 
Galloperade på en volt och ställde. Det gick bra,men i galoppfattningen va han trög och fattade nada först 8D
 
Red ut på spåret och ökade galopen,men höll den kvar i samma takt. Ni fattar nog hur jag menar.
 
Sen efter ett varv i lite ökad galopp kortade jag in honom och han sökte sig genast närmare och i form. 
Titta på bilden ovan och gemför,visst får jag till det med ökning och minskning. Jämför bilderna i trav också <3
 

Sen skrittade och travde jag av han,men fick inte ngn bild. Nu ska jag ta ut och känna lite på Dario. Hur han är att rida och hantera på ridbanan. Blir väll mäst att rida runt runt.Lite tråkigt men ett måste.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback