Dagensridpas(Gårdagens)-Dario lärkännaridning

Igår red jag ju Dario ett pass på 30 min ungefär,bara för att känna på honom och få någon slags bild om vad vi ska träna på.
 
Blir fortfarande lite förvånad när man sätter sig på honom och man känner det som om man har satt på en motor. Jobb från börgan till slutet. Men vi ska försöka få honom gå mer avslappnat i börgan.
 
Efter några varv i skritt travade vi. (Ser ni tjejen i bakrunden,lite komiskt namn..) Han vart mer avslappnat och sig själv i traven. Älskar att han viftar och slänger med svansen.
 
Fattade galopp och blev chokad!! Wow,fantastisk galopp <3
 
Red in på volten och förberedde ökad galopp.
 
Drev på och han sköt iväg. Kanske ska jag smacka före jag skänklar?
Prövar det nästa gång. Han liksom bara tjoof iväg och sen springer han bara. Ska träna mer framöver på fria områden.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback