Dagens ridpass-Dario hoppning

Heej! Nu innan eventet stack jag och hoppade Dario! <3 Vi hoppade upp mot 80-90 cm.
 
Han taktade påväg mot hindren x'D Shiiet det var mkt häst
 
Skrittade i nerförsbacken,som det ska va!
 
Det första språnget kom som en chock! Vi hadde skrittat/travat förbi hindret och då kastade hah sig åt sidan,sen bakåt och över hindret x'DDD Det första jag tänkte va: Shhiet vilka språng!!! Det andra va: Eller inte...?!
Han bara kastar sig rakt ut i luften och sen inget mer. Landningen blev en katastrof x)
 
Han forstatte hoppa med samma glädje och kastade sig ut i luften på min begäran men landningen fick jag styra upp <33
 
Wihi <3
 
Det gäller att vara snäll i munnen när man hoppar Dario. Han är känslig och skör. Men är man det så går det.
 
Är man lite för hård i munnen som på bilden ovan stretar han imot. Är man mjuk och följsam lyssnar han.
 
GUUD VILKEN FIN BILD <3 Om det inte hade stått Silverglades vingård skulle det vara direkt till jorvik gazzette.
 
Han hoppar ofta lite långt ifrån om man inte är tillräckligt tydlig.
 
Sista hoppet var bäst av alla hopp! Han lyfte ordentligt på sig och flög!
 
Nu ska jag möjligtvis rida dom andra hästarna!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback