Vetrinären

Igår var jag till vetrinären med Diamond. Han känndes så stel i hela kroppen. Jag förklarar här:
Travade mellan tunnorna i ML. Han kändes så stel. Fick lov att hålla ut jätte mycket i svängarna! :(
Vad kan det vara?
Hoppade av och lädde in honom i stallet. Tog av sadeln men tränset får sitta på. Ska åka till vetrinären med honom. Man brukar ju faktist ha tyglarna på i hästtransporten!
Lädde in honom i hästransporten. Hoppas det inte är något allvarligt med Diamond! o.O
Är lite fundersam...
(Heeelt crazy bild!! xD) Jag lädde ut honom ur hästransporten och in till vetrinären. Hon tog prover och tempen.
-Hmm...han har feber. 38.4 grader. Plus så har han träningsvärk i benen. Och det beror på att han är sjuk och försyld, du ser...halsen är röd. /Vetrinären
-Ja okej. Så han ska få vila. /Bella
-Ja, det är bäst, men han måste röra på sig. Men du kan inte rida honom utan gå bara på en prumenad. Men rida kan du göra på onsdag./Vetrinären
-Ja jag förstår. Självklart så ska han få vila tills på onsdag. Men jag ska flytta på tisdag sååå....ska han åka transport då eller ska jag leda honom dit? Jag bor i Valedale och ska flytta till GÅD, det blir väl lite långt att gå då för honom. /Bella
-Aaa, det blir det. Men skulle inte du kunna bo hos din mamma dem hära två dagarna tills du ska flytta? /Vetrinären
-Jo, jag hade redan tänkt det. Men då gör jag så! /Bella
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Efter vi snackat lite så bestämde vi att jag skulle bo hos mamma tills jag skulle flytta. Och om han mår bra på tisdag tar jag en prumenad med honom ner till huset där vi ska flytta. Men troligt vis måste han åka hästtransport men man kan väl hoppas!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag ringde mamma och hämtade oss. Nu står Diamond i sin gammla box. Ja, han mår ju sådär.
Men hoppas han blir bättre snart!
Ham mummsar smått på sitt hö.
/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback