GÅD

Igår flyttade jag till GÅD! Han bara inte blogga om det, har 11 bilder. xD
Men på måndags kvällen klockan 8 provade jag släppa ut Diamond i hagen. Hon hoppade och skuttade och bockade och busade....ja han typ, var heeelt galen! Haha!!xD Ringde vetrinären och hon kom och tog prover. Det visade sig att han mådde 100% bra av bara att vila 2 dagar och en promenad! Så hon sa att han var så sprallig att jag redan kan rida imorgon(tisdag) nääästan som vanligt. Bara liiite lugnare, oj det kommer ju att funka! xD NOOOTT! Om Diamond är så här. ;) Men nu ska ni få veta om nästa dag:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag pratade med Rådsman och skulle göra en förbaskad nyckel!! För när man var vid Conrad så skulle man få göra den själv. Och det var säkert över 30 pers där!! Kaos.....och alla trängdes och alla ville komma till GÅD. Men jag, jag klarade efter 211 försöket!! Jag räknade, nerå....men kanske yp...30 gången.;)
Men aja när jag kom till grinden så öppnades den inte på första försöket! Inta andra....men tredje! Nycklen gick sönder men låset öppnade sig...så här såg det ut:
Riktigt snyggt! Men en sak jag ska säja....jag trodde att det skulle se ut så här i hela GÅD....men då har man fel.
Trodde du det också?
Tittade på Jaspers pumpa farm! Snygg tycker jag men inte Jasper, han säger att den är lite risig efter alla 20 år som han varit här ifrån. Det är kanske sant men det tycker inte jag!
I love this picture!! Sååå snygg...;) Vi galloperar ut från Jasper och upp för vägen inte rakt framm som det ser ut som! Han ville bara hoppa över staketet. xP
Dem saker jag ringat in är dem jag ska prata om nu:
1.Lycktan till vänster om mig.
2.Tornet över mig.
1:Jag äääälskar sånna lycktor här i GÅD! Det lyser liksom upp i hela staden.
2:Jag tycker det är en väldigt cool bygnad som passar in här.
STADEN!! Viken utsikt...wow! :)
Över bron och sre ni mitt hår? Det fladdrar eller glänser! Coolt, okej...allt i GÅD är tyyyp...magisk!!
Red in där och hittade en ny tröja. Jag köpte ett hus också. Men den får ni se alldra sist! ;) Jag är hemlighetsfull idag!! xD
Jag älskar också denna bild, har faktist tänkt att kanske skicka in den till Jorvik Gazette!! ;)
Carin...hon är stall sköterskan i "Stallet Gyllenbladet".
Diamonds box här, den ser lika dan ut som hemma, eller hemma!? Detta är ju hemma nu. Men mammas stall har ju alltid varit hans hem! :)
Mitt hus! :) Matrosen hällsar alltid på mig varje dag jag går ut flr att ta hand om Diamond. Han är riktigt artig...:)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En bild från idag!(onsdag).
Hej då!/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback