Blue till Veterinären p.g.a...

Hej! Blue är inte sig lik. Han vill inte sammarbeta,stretar imot när jag vill rida någon stans och beter sig konstigt ska ta honom till veterinären....
 
Det börgar med att han helt ålötsligt gör ett ENORMT boksprång!
 
Sedan när vi ska hoppa så tvärvägrar han!
 
'
I ridhuset beter han sig ock så konstigt...hm.
Det blir boxvila. Sedan får vi se om han er betträ i morgon. God natt Blue!
 

Nästa dag:
Blue och jag ska till Silverglade byn. Men först till Steves gård.
 
-Men j***a häst! /Ellen
Han vill inte in i transporten. 
 
 
 
Jag vänder,det blir visst förflytning till häst istället.
 

Väl framme hos veterinären:
 
 
 
 
-Vad har vi här då?/Veterinären
 -Hej! Han heter Bluehope och är väldigt stressad just nu...kan du hjälpa honom? Hab sticker icäg och hoppar inte...vill inte gå in i transporten och skyggar för alla.
 
 
-Man ser att han är stressad...närverna rycker..hm..Aha nu vet jag! Jag har ett slags piller som lugnar ner hätsiga hingstar innan betäckningar och så. Det hjälper nog. Vänta här så ska du få se. Jag är tillbaka snart./Veterinären
-Perfekt! Jag väntar härt! Ses om fem minuter!
 

Senare på Steves gård
 
-God natt min prins! /Ellen
-Frust! /Bluehope
 
(Ursäkta mistaget på bilden ovan)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback