Första ridpasset- Bobbo

Hajj! Idag red jag Bobbo för Hedvig, för första gången. Han var såklart jätte pigg och framåt, llite skör i ryggen bara. 
Han sköt upp den ibland och så, men det går att jobba bort.
 
'Så, vi jobbade skritt i ca 3 varv innan han fick trava. 
 
Här ska vi börga trava, jag tyckte det var bra att han börgade jobba igenom direkt, han har inte glömt tekniken. Det kan gå bra för oss i tävlings karriären 8D
 
Vi galloperade ngra varv också. Sedan gjorde vi en lite udda övning, jag hade kort galopp längs spåret. Bobbo litade på mig till 110% och så sa hedvig att vi skulle vända upp  vid C och rida rätt upp och HOPPA över hennes häst som stog i mitten. 
Han tyckte det var spännade och jag tyckte han gjorde det utan tvekan. Sedan stack vi till RH för att hoppa på riktigt:
 
 
 
 
Han har nästan aldrig gått så här fint innan skadan, då kända jag att han var redo att hoppa..
 
Wow, han sköt ifrån framför hindret och hoppade, vi gade klarat det. Nu ska jag ta kontakt med Hedvig Shortdawn och be he nne hålla fler lektioner. Det jag tyckte b´var bra med Hedvigs lektioner va att dom var seriösa, inget fjant utan rakt på sak. Om du skulle vilja hjälpa mig att träna upp Bobbo och tror att du skulle klara det, kontakta mig på ss.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback