Frida & Lilly del 1

En dag, den 23 juni 2012 öppnades Blue Barrys för 6:e gången! Skolan hade öppnats i år....det skulle bli problem.
 
Justin ropar till oss alla.
 
Lilly är ny...Hon ser snäll ut, tycker Frida.
 
Lilly fick en ny jacka av Justin Moorland.
 
May visar Lilly sin häst. Moon kallas han för! :)
 
Justin: -NU SKA VI GÖRA STALLEN!! Är det någon som redan gjort dem idag?
Alla: -NEE! Svara alla.
Alla utom en...
Frida: -Ehhm....jo, jag!
Justin: -DU FRÅGADE JU INTE OM DU FICK JU!!
Frida: -Oj...jag prata med Jenna och hon sa att jag skulle prata med dig och det...glömde jag...
Justin: -FRIDA!! Nu får det vara nog...första dagen på TERMINEN OCH DU ÄR HELT HOPPLÖS SOM VANLIGT!!
 
Justin får ett utbrott....
 
Justin: -FÖLJ MEN IN I KONTORET LILLY OCH FRIDA! NI ANDRA GÖR STALLSYSSLORNA!!
 
 
Inne på kontoret:
Justin: - NÅÅÅ, FÖRKLARA FRIDA!
Frida: -Azzå...jag, jag GLÖMDE!!
Justin: Jasså...då blir det fängelse hålorna!! Och du Lilly...ser du att du inte ska bli som Fff...FRIDA!!
Lilly nickar...
 
 
Så Frida blev inlåst.....
Frida: -HJÄLP KIG UT!! 
Frida var inte rädd...utan ARG.
 
Hennes tårar kom efter en timme. Då hade hon kämpat hela tiden! D:
 
Efter ett tag kom Lilly, hon släpte ut Frida. Hon hade lånat Mays spade för att ränsa ogräs! xD
Fast det gjorde hon såklart inte, jo det gjorde hon efter att hon hade räddat Frida. Då fick hon reda på att Frida va en agent...Frida undrade om hon ville hjälpa till med det, det ville hon såklart! :D
 
 
Åker igenom hemliga gången för att inte synas.
 
Dem var i agentens hemliga rum:
Frida: -Tack för att du rädda mig Lilly! <33
Lilly: -Det, var så...lite...
 
Frida gömde mig bakom en hög med höbalar.
Men då kom Justin, Frida hade smitit ut ur Agentrummet för att Lilly skulle lägga tillbaka Mays
spade. Men hon blev hittad. Hon fick hitta på en löng(stavning) historia om att en av vackterna hade slagit av låset så jag kom ut. 
Han trodde på henne. Bra! Men hon fick straffet att skrubba stall golvet, hon skulle också säga till Lilly att ta hand om stallet, från Justin.
 
:)
 
Skulle skrubba fram till lunch....
 
Fortsättning följer....
 
/
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback