Stackars Blue!

Här ska ni få höra om Blues lilla springrunda!


Bella lovade att hjälpa mig att få bättre årdning på Blue till flytten!


 När hon kommer står jag och gullar med Blue, detta hände efter att vi jagat den lösa hästen.
-Ska vi börga?/Bella
-Mm../Ellen


Visst går han ursnyggt!
Men vi får vänta och se....


Lilla Bluehope gjorde ett glädje skutt och jag låg på backen...Blue!


-AAAAOOO!/Ellen
-Hur gick det?/Bella
-Det gick bra med mig men Bluehope måste få en ny sadel!
Sadeln ´hade flygit av och jag fick gå och köpa en ny.


Där fick vi svaret..dumma sadelgjord.
Men det är bara att sitta upp igen.
Om det går...



Jag sa förut att han står still när man hämtar honom...det gäller bara i gagen och stallet!


Jaså! Det gick i alla fall att komma upp på honom innan han stack!


Han spran & sprang!
Han stannader inte hur jag en gjorde!


Jag ramlade av i en buske och Blue sprang in i ett staket som rev upp hans bog!
Stackars Blue!


-Jag hämtar grimma och grimskaft!/Bella
-Mm..snyft snyft!/Ellen
Bella hämtar grimma medan jag lugnar Blue!



Grimmskaft...hm..var är grimman?/Bellla


Nu så!
-Jag hittade inte grimman så vi får klara oss utan./Bella
-Jaa...det går nog.


Bella är lite sår kunnig. Hon får titta på Blues sår!
-Hmmm...vilket sår:( Hm..illa illa...Han får stå inne/Bella
-Åhhh! Jag skullle inte sagt så! Nee..jag är alldeles blodig också!
Neej!

Hm..det blir boxvila för Blue!



Ha det gött!/Ellen och Bluehope



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback