Morgon ritt & pannkakor

Tja!
Vi vaknade kl 05:30 och gick för att mata,vattna kratsa och borsta hästarna.
Nu ska vi rida!
Det är lite mulet men det skiter vi i!
Det här ska vi äta till frukost:
Amrekanska pannkakor
Saft, fast det dricker vi
En talrik yoghutr med cheerios (Flingor)
Sen läser vi våra böker Ellens bok:Klara och Fölet Bellas bok:Kalla diamanter
-Jag ska hoppa Bluehope första gången någonsin! Humör: Nervös! /Ellen
-Jag är faktiskt inte alls nervös! Jag har ju hoppat honom ganska mycket! Humör:Nyfiken/Bella
-Några tips hur man hoppar sin häst första gången?/Ellen
-Pröva att lös hoppa honom först, fast du behöver inte det om du inte vill/Bella
-Jag skippar det! Nu bygger vi hinder!/Ellen
Jag och Bluehope kommer i kort galopp mot hindret, annars kan jag inte kontrolera honom.
Det går saktare och saktare....
Galopp,trav, skritt...han stannar!
-AAAA! Sluuutaaaa!Humör:Arg och förvånad/Ellen
-Han hoppade stilla ståande!/Bella
-Hm...Jag märkte det./Ellen
-Ge inte upp så lätt/Bella
-Vem har sakt att jag get upp? Jag prövar igen!/Ellen
-Så ska det låta!/Bella
-Yeees! Jag klarade det Bella! ;) Han hoppade jätte bra!/Ellen
-Jaa, grattis! :)/Bella
-Ska vi sluta när det går som bäst?/Ellen
-Mmm...men inte nu! Vi kör på,sedan äter vi frukost./Bella
Ja, och så gick det till när Ellen fick Bluehope att hoppa som bäst!
Ha det gött! /Ellen,Bella,Lovediamond och Bluehope.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback